-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10425 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

اگر موسيقي تند باشد و انسان را به حركات موزون وادارد، ولي انسان اين حركات را با انجام ندهد باز گوش دادن به آن حرام است؟.

رقصيدن اگر همراه با حرام ديگري باشد، حرام است، مثل رقصيدن در انظار عمومي، رقصيدن با شهوت و... ولي اگر در تنهايي باشد و فقط انجام يك سري حركات موزون باشد، اشكالي بر آن مترتب نيست. بايد مواظب بود كه شادماني، به از خود بي خود شدن نيانجامد. موسيقي داراي تأثير ناخود آگاهي است. هر انساني حركت پاهايش ناخود آگاه با ريتم يك مارش نظامي هماهنگ ميشود و قطعات ضربي در انسان ضرباهنگ خود را ايجاد ميكنند و او را به حركت موزون وا ميدارند. اين اشكالي ندارد، ولي بايد مواظب بود حرام ديگري داخل در اين مسائل نشود. به طور مثال عده بسياري با ريتم يك موسيق به ورزش و نرمش اقدام ميكنند. در حقيقت اين ريتم، يك نوع نظم در حركات آنان ايجاد ميكند، كه ميدانيم اين كار اشكالي ندارد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.